marți, 27 noiembrie 2012

Fericirile: suntem aromă sau duhoare? întrebări pentru lămurirea noastră



Predica de pe munte. Matei 5-7. Cea mai radicală descriere a unui stil de viață extraterestru.
Suntem ai pământului sau ai cerului? Indiciile sunt în modul în care viața noastră reflectă sau nu cele opt fericiri.
Ferice de cei săraci în duh, căci a lor este Împărăţia cerurilor!
Depindem de noi înșine, de forțele proprii (personalitatea, bogăția, aspectul nostru fizic, educația noastră) sau de Dumnezeu? Ești ciudat dacă îți duci viața ca și cum altcineva are controlul și știe mai bine cum se trăiește și nu te zbați și nu încerci să determini și să controlezi tu! Deci: ești sărac în duh sau în control? Sunt al pământului sau al cerului?
Ferice de ceice plîng, căci ei vor fi mîngîiaţi!
Când observi că lumea e condusă de cei în control, de cei puternici, de cei care au, de cei care știu și îți dai seama că tu ți-ai pus toate desagele în carul altuia și că în mod voit ți-ai abandonat dreptul de a controla, de a avea, de a ști mai bine și că toate le-ai dat Altuia care crezi tu că te iubește... atunci plângi și jelești faptul că nu ești la cârmă și faptul că și dacă ai fi la cârmă nu ai putea schimba mare brânză. Plângi și jelești faptul că lumea nu e așa cum ne-am dori și așa cum ți-ai dori și că ști că nu agenda ta și a mea va îndrepta lumea, ci lumea se va îndrepta doar în măsura în care noi ne abandonăm dreptul de a fi în control. Îți primești mângâierea din lucrurile acestei lumi sau plângi pentru că ști că lucrurile care îți sunt așa de dragi în mod real nu te vor împlini niciodată? Ești în realitate sau în autoînșelare? Ești al pământului sau al cerului?
Ferice de cei blînzi, căci ei vor moşteni pămîntul!
Când ști că toate conflictele există pentru că noi credem că doar controlul și puterea noastră va duce la propășirea personală și a altora, îți dai seama că traseul înspre conducere reală nu este impunerea personală asupra altora, ci slujirea altora. Când nu se face voia mea în detrimentul voii celor care nu sunt de acord cu mine, ci când eu fac voia Altuia care a pus nevoiele altora mai presus de ale Lui. Atunci lumea va fi dominată de cine și ce trebuie. Sunt blând și supus lui Isus sau caut să-mi cultiv propria mea sferă de dominație? Sunt al cerului sau al pământului?
Ferice de cei flămînzi şi însetaţi după neprihănire, căci ei vor fi săturaţi!
Fericirea e pentru cei care trag tare și trec primii linia de sosire în lupta pentru bani, plăcere, putere. Sau... fericirea constă în a te întâlni cu destinul care ți-a fost pregătit cu migală din veșnicie de un Tată iubitor? Care din cele două scenarii crezi că te va împlini? După ce însetezi? Cursa pentru bani, plăcere și putere nu a avut niciodată câștigători fericiți, ci doar câștigători aroganți sau deziluzionați. Mândria sau deziluzia nu au fost și nu vor fi niciodată substitute reale pentru fericire. Ce crezi că va stâmpăra setea adâncă a sufletului tău: pământul sau Dumnezeu? Ești al cerului sau al pământului?
Ferice de cei milostivi, căci ei vor avea parte de milă!
Adună, câștigă și asigură-te că îți va merge bine. Tu ești sursa propriei siguranțe. Sau... dăruiește-te, abandonează-te pe tine pentru Cel care s-a abandonat pentru tine și pentru alții. Cufundă-te în râul de compasiune a lui Dumnezeu pentru oamenii obsedați de sine din jurul tău și vei beneficia din plin de grația Lui pentru propria ta obsedare cu sine. Sau... caută cu înverșunare propriul bine și lasă lumea să se ducă dracului că ai tu probleme destule. Nu te mira însă de ce îl simți pe Dumnezeu departe și nemilostiv. Râul milei lui curge, dar tu nu dorești să te lași în voia curentului, ci preferi să stai pe mal, în balta ta stătută și puturoasă a milei de sine. Suntem ai cerului sau ai pământului?
Ferice de cei cu inima curată, căci ei vor vedea pe Dumnezeu!
Sunt mușchii mei și slăbiciunile mele un lucru pe care îl vântur pentru a fi justificat în ochii celorlalți sau accept darurile mele ca pe un cadou de preț și îmi asum slăbiciunile mele ca pe un lucru la care am de lucrat? E inima mea liniștită cu ceea ce am și ceea ce sunt sau toți din jur îmi văd tulburarea și neacceptarea de sine? Când nu accept ceea ce sunt îl acuz pe Dumnezeu că a greșit când m-a făcut așa cum sunt. Și inima îmi e spoită cu tot felul de vopsele, rujuri, măști, farduri și atitudini de autojustificare care mă mânjesc și mă urâțesc în ochii mei și ai altora. Când mă voi accepta și vedea cu recunoștință așa cum sunt, voi putea începe să îl văd pe Dumnezeu așa cum este! Până atunci spoielile mele interioare îmi vor prezenta o imagine deformată și impură a mea, a tuturor celor din jur și inclusiv a lui Dumnezeu! Ești de pe pământ sau din cer?
Ferice de cei împăciuitori, căci ei vor fi chemaţi fii ai lui Dumnezeu!
Când știm că ”pacea” în lume este impusă întotdeauna de învingători asupra celor învinși. Ne dăm seama că e o pace care va dura doar până ce învinșii vor deveni din nou puternici și va reîncepe conflictul. Singura pace stabilă este a celor care și-au predat agendele și interesele Prințului păcii care înțelege toate părțile dintr-un conflict și care ne spune că doar agenda Lui odată asumată de umanitate va duce la pacea interioară reală și la cea universală. Îți păstrezi agenda sau interesele cu privire la alții sau le-ai abandonat Prințului păcii care poate liniști marea ta interioară și valurile tuturor conflictelor interumane? Suntem ai cerului sau ai pământului?
Ferice de cei prigoniţi din pricina neprihănirii, căci a lor este Împărăţia cerurilor!
Ferice va fi de voi cînd, din pricina Mea, oamenii vă vor ocărî, vă vor prigoni, şi vor spune tot felul de lucruri rele şi neadevărate împotriva voastră!
De când e istoria, cei care sunt altfel au fost periculoși pentru propria noastră siguranță. Ne aduc aminte că s-ar putea ca noi să ne autoînșelăm. Să facem noi efortul de a-i înțelege pe acești ciudați diferiți? Nu. Îi vom forța să se conformeze. Îi vom persecuta. Le vom impune propria noastră variantă a fericirii. Dacă ești altfel, dacă ești al cerului vei fi persecutat. Pentru că deranjezi sistemul de valori cu care oamenii sunt obișnuiți. Ești persecutat? Ești văzut ca și ciudat de mulți sau ai aceași culoare ca și sistemul? Nu deranjezi pentru că nu te deosebești cu nimic de lumea căutătoare de plăceri și ascendență personală? Ești al cerului sau al pământului?
Doar abandonându-ne în râul iubirii Lui care curge în matca fericirilor, creștinismul nostru are impact. Altfel ne înșelăm singuri. O urmare a lui Isus cu dăruire de sine va face din noi lumina lumii și sarea pământului. O ”urmare a lui Isus” în care predica de pe munte nu e prezentă ne va face sare fără gust care nu e bună la nimic.
Căci lată este poarta și lată este calea care duce la pierzare și mulți sunt cei care intră pe ea, dar îngustă este poarta și îngustă este calea care duce la viață și puțini sunt cei care o află...
M-a pus pe gâduri și m-a provocat să scriu asta:
Imaginea din post e luată de aici:



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu