Ceea ce am scris e un răspuns la afirmația
următoare:
”Cand esti copilul lui Dumnezeu, pe tine scrie "drept de
proprietate. nu atingeti". "Nimeni" nu poate sa te atinga. Poti
sa crezi asta? Sa crezi ca tu apartii unui Dumnezeu bun, plin de
dragoste si de har, care da daruri bune copiilor sai? Poti sa traiesti crezand asta?”
Să începem cu un pic de Scriptură:
Luca 9:23 Apoi a zis tuturor: „Dacă vrea cineva să vină
după Mine, să se lepede de sine, să-şi ia crucea în fiecare zi, şi să Mă
urmeze.
Luca 9:24 Fiindcă oricine va voi să-şi scape viaţa, o va pierde; dar oricine îşi va
pierde viaţa pentru Mine, o va mîntui.
Ioan_16:33
V'am spus aceste lucruri ca
să aveţi pace în Mine. În lume veţi avea necazuri; dar îndrăzniţi, Eu am biruit
lumea.”
FA_14:22 întărind
sufletele ucenicilor. El îi îndemna să stăruie în credinţă şi spunea că în Împărăţia
lui Dumnezeu trebuie să intrăm prin multe necazuri.
FA_20:23 Numai,
Duhul Sfînt mă înştiinţează din cetate în cetate că mă aşteaptă lanţuri şi
necazuri.
1Co_7:28 Însă,
dacă te însori, nu păcătuieşti. Dacă fecioara se mărită, nu păcătuieşte. Dar
fiinţele acestea vor avea necazuri pămînteşti, şi eu aş vrea să vi le cruţ.
2Co_6:4 Ci, în toate privinţele, arătăm că
sîntem nişte vrednici slujitori ai lui Dumnezeu, prin multă răbdare, în
necazuri, în nevoi, în strîmtorări,
Apoc 2:10
Nu te teme nicidecum de ce ai să suferi. Iată că diavolul are să arunce
în temniţă pe unii din voi, ca să vă încerce. Şi veţi avea un necaz de zece
zile. Fii credincios pînă la moarte, şi-ţi voi da cununa vieţii.”
Ef 4:26 „Mîniaţi-vă şi nu păcătuiţi”. Să n-apună soarele peste mînia voastră, şi să
nu daţi prilej diavolului.
Deci suntem ai Lui și
nimeni nu ne poate atinge! (Romani 8: nimic nu ne va despărți de dragostea lui
Dumnezeu sau Coloseni: Hristos e în noi și cu El suntem în Dumnezeu)
Dar Romani 8 spune că în
aceste lucruri (negative) de care avem parte nu vom fi despărțiți de dragostea
lui: în mijlocul tuturor acestor (v35) lucruri: necaz, foamete, moarte, vom fi
biruitori (v37)
Scriptura completează.
Dracul dă târcoale. El nu are drept, dar noi putem să îi dăm prilej (Ef 4.27).
+ mai putem lăsa scutul jos și mai primim în noi ”săgețile lui arzătoare”
(Efeseni 6)
Toți apostolii minus
Ioan au murit ca martiri.
Lumea e nașpa. Soții
sunt nașpa de multe ori. Noi suntem iertați, iubiți, protejați și totuși suntem
de atâtea ori nașpa cu noi înșine și mai ales cu cei apropiați de noi: nașpa.
Și dacă vrei să
experimentezi Împărăția la un nivel mai mare nu se poate fără persecuții.
Dar mesajul este : ”nu
te teme!” Nouă, celor ai lui Isus în mod real nimic nu ni se poate întâmpla:
nimic nu ne poate atinge: nici moartea, nici lipsa, (nici ce e acolo romani 8)
nu ne poate despărți de dragostea lui Dumnezeu”
Deci acestea nu ne fac
nimic. Noi chiar dacă murim nu suntem atinși, ci suntem cu Hristos în Dumnezeu!
Suntem de neatins, esența, identitatea noastră nu se pierde, ci e plină de
viață (cine își pierde viața și-o va câștiga: adică va trăi abundent în
Împărăție: și asta e singura abundență reală: când viața plină de smerenie și
sacrificiu a lui Isus se manifestă prin noi!)
Nu înseamnă că Dumnezeu
nu ne protejează de toate acestea, ci înseamnă că noi suntem pe front și oricât
am vrea să avem iluzia că suntem pe plajă, lumea aceasta nu e o vacanță mare.
Nu Dumnezeu nu ne protejează, ci lumea în care suntem e o lume cu agenți liberi, iar ca dragostea lui Dumnezeu pentru oameni și a oamenilor pentru El să se întâmple trebuie ca voințele tuturor să fie într-adevăr libere... și ale celor răi (oameni și demoni). Și cei răi, fac rău.
Nu Dumnezeu nu ne protejează, ci lumea în care suntem e o lume cu agenți liberi, iar ca dragostea lui Dumnezeu pentru oameni și a oamenilor pentru El să se întâmple trebuie ca voințele tuturor să fie într-adevăr libere... și ale celor răi (oameni și demoni). Și cei răi, fac rău.
Dar în fața tuturor
acestora, Domnul zice: nu te teme! Așa cum zici tu: trebuie să trăim cu
încrederea în bunătatea lui Dumnezeu. El nu ne va da decât daruri bune și deja
toate lucrurile bune (Iacov 1.17) din viața noastră sunt de la El! Putem fi
recunoscători. Orice e rău în viața noastră nu vine de la El, ci de la firea
noastră veche și coruptă și de la cel rău. De aceea ni se spune să ne rugăm:
”și nu ne duce pe noi în ispită, ci păzește-ne de cel rău!”
Cred că suntem
binecuvântați în jertfa lui Hristos, de unde curg toate binecuvântările. Dar
dacă cineva, avându-L pe Isus, alege să trăiască în mod constant o viață în
îngrijorare, resentiment, ură, neiertare, judecată va ajunge să semene mai mult
cu celălalt decât cu Isus și asta îl va durea și pe el și pe cei din jur...
Dar dacă va alege să
creadă în harul lui Isus și să se accepte pe sine în Hristos și să fie deschis
tuturor binecuvântărilor și va cultiva harul în inimă și îl va da mai departe
altora, da, un astfel de om va fi de neatins. Orice i s-ar întâmpla el nu va fi
atins de ce i se întâmplă pentru că El va fi convins că e iubit și că orice se
întâmplă, iubirea lui Isus îi e de ajuns...
Și fiindcă ”cel
neprihănit va trăi prin credință” cei care cred că ”vor vedea bunătatea
Domnului pe pământul celor vii (nu doar în rai)” vor avea parte de mult mai
multă binecuvântare, decât cei care cred că Dumnezeu e un Dumnezeu care dă
boala și tot ce e rău pe pământ de la boli, violuri, crime, tzunamiuri,
cutremure, genocide... pur și simplu pentru că ”credința e o încredere
neclintită asupra lucrurilor de dorit (nădăjduite)...” Cei care doresc și
așteaptă binecuvântare, vindecare, iertare (adică au imagine reală și bună
despre Tăticul ceresc) vor experimenta aceste lucruri într-o mult mai mare măsură
decât cei care sunt ai lui Isus, dar îl lasă pe acuzatorul, pe alții și traumele din
trecut să picteze în mintea lor portretul unui dumnezeu patetic, răzbunător,
capricios, căpcăun, supărat...și dacă portretul acesta îl au cu privire la
Dumnezeu și așteptările acestea le au de la El, evident că vor experimenta
într-o mult mai mare măsură lucruri negative.
Situația tinde să fie
complexă și nu simplistă.
Urmarea lui Dumnezeu
pentru a ne fi bine, nu e genul de urmare pe care Isus o dorește. E genul de
urmare care atunci când vine un necaz începe să fie sinusoidală sau să se
evapore. Nu că nu ni se va întâmpla bine când îl urmăm, ci nu acesta se
așteaptă Isus să fie motivul să fim într-o relație cu El. Deși toți ne
căsătorim la început pentru ce putem să primim de la partener, cu cât ne
maturizăm înțelegem că mariajul e conceput de Dumnezeu să ne antreneze să
învățăm să renunțăm la noi și să dăruim cu sacrificiu celuilalt. Și abia când
îl avem pe celălalt în minte cel puțin la fel de mult ca pe noi începe
căsătoria noastră să fie colțul de rai pe care Dumnezeu l-a intenționat. Așa e
și cu relația cu Isus. Relația devine profundă nu doar când noi suntem în ea
pentru a primi și a primi și a primi, ci când ne dăm seama că dragostea e
dragoste când și noi răspundem cu dragoste. În cazul nostru se cheamă ascultare
necondiționată.
Dragostea e la bine și
la rău. Dar nu pentru că Dumnezeu dă răul respectiv, ci pentru că Dumnezeu e
realist și știe în ce lume coruptă se întâmplă relația de dragoste dintre noi. Dintre
toate relațiile și căutările noastre, dragostea continuă și constantă o vom
primi doar din relația cu El în mijlocul rahatului din noi și din lumea asta. Atunci când e rău, El ca un partener iubitor e foarte aproape de noi ca să ne elibereze și să ne mângâie.
Suntem de neatins când
dragostea Lui pentru noi e rădăcina ființei și ființării noastre. Orice ni se
întâmplă nu ne afectează în așa măsură încât să ne pierdem identitatea și
sursa și sentimentul că suntem iubiți.
Și cei care se
abandonează dragostei Lui și învață să o dea cu sacrificiu altora vor
experimenta o viață din belșug în mijlocul gunoiului din lumea asta. Vor fi
izvoare într-o lume care însetează, o oază în deșertul de iubire al lumii, o
floare care răspândește frumusețea și aroma cerului în grămada de gunoi și
duhoare a egoismului lumii noastre...
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu